בין לקוחותינו | לקוחות מגיבים | אודותינו | תקנון | צור קשר | שאלות נפוצות | כתבות ומאמרים | אתרים מומלצים






USeport Logo
| | | |
    
חוזרים לכסא הלימודים עם כסא מחשב אורטופדי

21/06/2006

בחזרה לכיסא הלימודים

בספטמבר חוזרים הילדים והנוער חזרה לכיסא הלימודים אך מה אנו יודעים על הכסא שעליו יושבים ילדנו? האם הוא נוח ומתאים לגב?

מרבית האוכלוסייה וכך גם ילדי ביה"ס יושבים רוב שעות היממה. בבוקר בביה"ס, אחה"צ בשיעורים, משחקי מחשב ומול טלויזיה. האם משפיעה תנוחת הישיבה או צורת הכיסא על בריאות עמוד השדרה?
מה ניתן לעשות לשפר את המצב ומה זו בכלל ישיבה נכונה?

ד"ר יעל וייס נשיאת האגודה הישראלית לכירופרקטיקה מסבירה כי מחקרים מראים ש- 50% מילדי ביה"ס מתלוננים על כאבי גב. רב בעיות הגב נובעות מיציבה לקויה.
מה זו יציבה נכונה?

מחקרים עדכניים מצביעים על קשר הדוק בין היציבה לבין מצב הבריאות. בהתבוננות מלפנים או מאחור – גובה האוזניים, גובה הכתפיים וגובה האגן, צריכים להיות אופקיים וסימטריים. במבט מהצד על עמוד השדרה מבחינים בשלוש קשתות בהתאם לשלושת אזורי עמוד השדרה – קשת צווארית, קשת גבית וקשת מותנית. מבנה הקשתות מקנה חוזק ויציבות ומהווה בסיס ליציבה נכונה ובריאה.

ליקויים ביציבה של עמוד השדרה אצל רבים מאיתנו, נובעים מחוסר מודעות לעמידה, ישיבה ושכיבה נכונים. יציבה לקויה גורמת להגברת העומס על החוליות והדיסק, וכן במשך השנים מופיעים כאבי –גב, צואר,ראש, והקרנה לידיים ורגליים. לדוגמא, החזקת ראש המוטה קדימה, היא סיבה נפוצה לכאבי צוואר וראש. ישיבה לא נכונה בבית הספר, במשרד או בכורסה שוקעת בסלון, גורמת לכאבי – גב תחתון.

בשל בעיות תקציב נוצר מצב בביה"ס שבו כסאות תלמיד  אינם מותאמים לגודל התלמידים ואינם כסאות אורטופדיים המאפשרים ישיבה נכונה. מה הוא כסא אורטופדי  המאפשר תנוחת ישיבה נכונה?
אין כסא מחשב  אחד שיתאים לכל התלמידים כסא מחשב  אידיאלי הוא כסא אשר מאפשר כוונון מירבי, ובכך מאפשר התאמה ארגונומית טובה. התאמה טובה מתייחסת לגודל הילד וגובה השולחן. ככל שהכיסא בעל אפשריות כוונון יותר גדולות, כך ההתאמה יותר ספציפית לילד.

מאחר שלרכוש כסאות מחשב כאלה יהיה קשה למשרד החינוך לרכוש בשל קשיים תקציביים בביה"ס, הנני ממליצה שלפחות בבית תהיה התאמה כזו, בשעות שיושבים להכין שעורים או מול המחשב. כיסא תלמיד  מתאים מגביר את יכולת הריכוז ומונע הסחת דעת הגורמת לחופש תנוחות ישיבה שונות ומשונות, כגון שכיבה על השטיח והמיטה לשם הכנת שעורי הבית.

עשרת הדיברות לישיבה נכונה

1. המשענת צריכה להיות צמודה לגב ללא רווח בין שקע הגב התחתון והמשענת.

2. גובה הכסא צריך להתאים לשולחן כך שהכתפיים לא יתאמצו והמרפקים יהיו בגובה השולחן.

3. שתי הרגליים צריכות להיות מונחות על הריצפה, או על הדום רגליים.

4. ידיות –מאפשרות מדי פעם מנוחה לידיים דבר העוזר להפחתת עומס מעמוד השדרה .ידיות קצרות יאפשרו התקרבות מקסימלית לשולחן

5. הכיסא צריך להיות בעל משענת זקופה ובסיס יחסית קשיח. ישיבה על כורסה שוקעת, מאוד לא מומלצת.

6. ספרים כדאי להניח על מתקן קריאה על מנת, למנוע כיפוף יתר של הראש

7. גובה מסך המחשב צריך להיות בגובע העיניים.

8. חשוב לשבת ישר מול המחברת, או המסך והמקלדת.

9. לא לשבת רצוף יותר משעה.

10. מומלץ לקום ולהתמתח כדי להרפות את השרירים.


בחודש ספטמבר , חודש הכירופרקטיקה – חברי האגודה הישראלית לכירופרקטיקה, מציעים בדיקות יציבה לילדים, כשירות לציבור. מומלץ לבדוק את היציבה של עמוד השדרה מגיל צעיר. איבחון מוקדם של ליקויים בעמוד השדרה מגיל צעיר ע"י ד"ר לכירופרקטיקה יכול למנוע התפתחותן של בעיות בעתיד. לפרטים על ד"ר לכירופרקטיקה באזור מגוריכם חייגו : -1800658000

ד"ר יעל וייס – נישאת האגודה הישראלית לכירופרקטיקה בעלת קליניקה פרטית לטיפול בבעיות עמוד שדרה כאבי גב צוואר וגפיים, מרצה על יציבה נכונה ומניעת כאבי גב במוסדות וחברות וכן בהתנדבות בבתי הספר

 

 
חזרה לכל הכתבות 
  RapidSSL   אמון הציבור
Copyright © יו אס אקספורט | ריהוט משרדי מעוצב | ריהוט למשרד. מפת האתר